• Начало
  • Блог
  • Магазин
  • Части
  • Гуми
  • Джанти
  • Комплекти
  • Други
  • Профил
  • За Нас
  • Контакти
  • Запитване
  • Каталог БМВ Джанти
  • Услуги
    • Мобилен Гуми Сервиз
    • Гуми Сервиз
    • Безконтактен Реглаж
    • Зареждане Автоклиматик
    • Диагностика
0 елемента
БМВ ДЖАНТИ.БГ
  • Начало
  • 1
    • 1 серия E81 E82 E87 E88
    • 1 серия F20 F21
    • 1 серия F40
  • 2
    • 2 серия F22
    • 2 Серия G42
    • 2 Серия F45
    • 2 Серия F44
    • 2 Серия U06
    • 2 серия M2 F87
  • 3
    • 3 серия E36
    • 3 серия E46
    • 3 серия E90 E91 E92 E93
    • 3 Серия F30 F31 F35
    • 3 серия F80
    • 3 Серия GT F34
    • 3 Серия G20
    • 3 Серия G80 G81
  • 4
    • 4 серия F32 F33 F36
    • 4 Серия F82 M F83 M
    • 4 Серия G22 G23
    • 4 Серия G26
    • 4 Серия G82 G83
  • 5
    • 5 серия E39
    • 5 серия E60 E61
    • 5 серия E60 E61 xDrive
    • 5 серия F10 F11
    • 5 серия GT F07
    • 5 серия G30 G31
    • 5 Серия F90 M5
  • 6
    • 6 серия E63 E64
    • 6 серия F12 F13
    • 6 серия GC F06
    • 6 Серия G32
  • 7
    • 7 серия E38
    • 7 серия E65 E66
    • 7 серия F01 F02
    • 7 серия G11 G12
    • 7 серия G70
  • 8
    • 8 Серия G14 G15
    • 8 Серия F91 F92 M8
  • X
    • X1
      • X1 E84
      • X1 F48 F49
      • X1 U11
    • X2
      • X2 F39
    • X3
      • X3 E83
      • X3 F25
      • X3 G01
      • X3M F97
      • iX3 G08
    • X4
      • X4 F26
      • X4 G02
      • X4M F98
    • X5
      • X5 E53
      • X5 E70
      • X5 F15
      • X5 F85 M
      • X5 G05
      • X5 M F95
    • Х6
      • X6 E71
      • X6 F16
      • X6 F86 M
      • X6 G06
      • X6 M F96
    • X7 G07
  • i
    • i3 серия
    • i8 серия
    • i4 G26
    • i7 G70
    • iX I20
  • Z
    • Z серия
  • BMW M
  • МИНИ
Изберете страница

BMW лого – история и значение

от Galin Dinov | дек. 23, 2020 | Блог

В крайна сметка перка или не? Тази тема за легендарното лого на BMW се дискутира от години и всичко е заради рекламен трик в пресата. Разберете какво наистина означава емблемата BMW и как се трансформира във времето.

– Many people believe the BMW logo is a stylized propeller, but the truth is a little different.

Fred Jakobs

Archive Director, BMW Group Classic

– Много хора вярват, че логото на BMW е стилизирана перка, но истината е малко по-различна.

Фред Якобс

Директор на архива, BMW Group Classic

Първоначално не е имало нужда от лого BMW

Историята на името BMW – Bayerische Motoren Werke или Bavarian Motor Works – датира от 1917 г. BMW е основано при преименуването на производителя на самолетните двигатели Rapp Motorenwerke, който се намира в Мюнхен, столицата на провинция Бавария в южна Германия. Въпреки новото име на компанията, реално техническото оборудване, активите и работната сила първоначално остават същите.

Когато компанията BMW за първи път е включена в търговския регистър на Германия през юли 1917 г., реално лого няма. Както и в първата реклама от същия месец също липсва символ или емблема на BMW. Дейността на новопоявилата се компания е производство и поддръжка на двигатели за автомобили, селско стопанство и лодки.

 

– In the early days, the logo and its meaning were by no means as present to a broad public as they are today, as BMW had no end customers to solicit. The main business was the production and maintenance of aircraft engines for the German Air Force.

Fred Jakobs

Archive Director, BMW Group Classic

– В първите дни логото и неговото значение в никакъв случай не бяха толкова широко известни на публиката, както днес, защото BMW нямаше крайни клиенти. Основният бизнес беше производството и поддръжката на самолетни двигатели за германските военновъздушни сили.

 

Фред Якобс

Директор на архива, BMW Group Classic

От Rapp Motorenwerke GmbH (1913-1917) към лого BMW

Въпреки липсата на необходимост от лого, на 5 октомври 1917 г. компанията се сдобива с първата си емблема BMW, която е регистрирана в германския имперски регистър на търговските марки и запазва кръглата форма на старото лого на Rapp Motorenwerke GmbH, а външният пръстен на символа е ограден от две златни линии, включващи буквите BMW между тях.

Родната провинция Бавария също трябва да бъде представена в логото на компанията. Четвъртите на вътрешния кръг на логото на BMW показват цветовете на провинция Бавария – бял и син. Но те са в обратен ред, причината за това е местният закон за търговските марки по онова време, който забранява използването на държавни гербове или символи върху търговски лога.

BMW моторшоу Берлин 1924г.

BMW използва това лого за представянето си на моторното шоу в Берлин 1924г.

Една от първите реклами на BMW

Една от първите реклами на BMW

Какво всъщност означава логото на BMW?

Първият ключ към значението на логото на BMW са неговите цветове – бяло и синьо са цветовете на провинция Бавария в Германия, дом на BMW.

Реклама на BMW от 1929 г. изобразява емблемата на BMW, с четирите  квадранта, във въртящ се самолетен винт.

Началото на тълкуването, че логото на BMW представлява витло /перка на самолет/ е поставено.

BMW publication from 1929

От тази публикация на BMW от 1929 г. започва митът, че логото на BMW е витло.

И в днешни дни много хора вярват, че логото на BMW изобразява въртяща се перка.

Реклама на BMW от 1929 г. изобразява емблемата на BMW, с четирите  квадранта, във въртящ се самолетен винт. Тълкуването, че логото на BMW представлява перка, произлиза оттогава.

В началото на световната икономическа криза рекламата се опитва да промотира нов самолетен двигател, който BMW строи по лиценз от Pratt & Whitney. Интерпретацията на перката се вписва много добре в рекламния имидж на компанията, подчертавайки корените и опита в самолетостроенето.

По-късно през 1942 г., самата компания BMW свързва перката с фирменото си лого. Появява се публикация за BMW, наречена “Flugmotoren-Nachrichten” (Aircraft Engine News), която подкрепя историята за емблемата на BMW като въртяща се перка. Публикувана е и илюстрация на логото на BMW, преплетено върху въртяща се перка.

BMW не полага почти никакви усилия да развнчае този мит. Всъщност те продължават да представят емблемата си по този начин.

Илюстрация на логото на BMW, преплетено върху въртяща се перка

Илюстрация на логото на BMW, преплетено върху въртяща се перка от 1942 г.

– For a long time, BMW made little effort to correct the myth that the BMW badge is a propeller. This interpretation has been commonplace for 90 years, so in the meantime it has acquired a certain justification.

Fred Jakobs

Archive Director, BMW Group Classic

– Дълго време BMW не полагаше много усилия, за да коригира мита, че логото на BMW е витло.  Това тълкуване продължава 90 години, така че междувременно е придобило определена обосновка.

Фред Якобс

Директор на архива, BMW Group Classic

BMW лого: значение и история?

Историята на логото на BMW се основава на легенда, която продължава да живее и до днес.

Така според експерта Фред Якобс, твърдението, че логото на BMW е перка не е напълно погрешно. Не е напълно вярно обаче, че в логото на BMW има перка.

Постоянното повторение превръща това тълкуване в градски мит.

BMW R 32 1923

Логото BMW се появява по улиците за първи път през 1923 г., на резервоара за гориво на първия мотоциклет на BMW – BMW R 32.

НОВОТО ЛОГО НА BMW

След повече от 20 години BMW променя корпоративната идентичност за своята онлайн и офлайн комуникация. Според компанията промяната се прави, за да се отговори на днешните визуален стил и очаквания, както и да бъде по-подходяща за съвременната дигитална ера.
Новото лого е вече плоско, като е загубило 3D ефекта, въведен през 1997. Освен това е премахнат външният черен пръстен и буквите от името вече са с прозрачен фон.

BMW becomes a relationship brand. The new communication logo radiates openness and clarity. With this new transparent variant, we want to invite our customers more than ever to become part of the BMW world. In addition, our new brand design is geared to the challenges and opportunities of Digitisation for brands. With visual restraint and graphic. We are equipping ourselves flexibly for the wide variety of contact points in communication at which BMW will show its presence online and offline in the future. The additional communication logo symbolises the significance and relevance of the brand for mobility and driving pleasure in the future.”
Jens Thiemer

Senior Vice President Customer & Brand, BMW

BMW се превръща в марка за връзка. Новото лого за комуникация излъчва откритост и яснота. С този нов прозрачен вариант искаме да поканим нашите клиенти, повече от всякога да станат част от света на BMW. В допълнение, новият ни дизайн на марката е насочен към предизвикателствата и възможностите на цифровизацията. С визуална сдържаност и графика. Оборудваме се гъвкаво за голямото разнообразие от точки за контакт в комуникацията, на които BMW ще показва присъствието си онлайн и офлайн в бъдеще. Допълнителното лого за комуникация символизира значението и значимостта на марката за мобилност и удоволствие от шофирането в бъдеще. „
Jens Thiemer

Senior Vice President Customer & Brand, BMW

ЕТО КАК СЕ ПРОМЕНЯ BMW ЛОГОТО ПРЕЗ ГОДИНИТЕ

Източник: BMW

BMW награди и титли през 2020г.

от Galin Dinov | 07/01/2021 | Блог | 0 Коментари

Повечето церемонии по награждаване се проведоха виртуално и без публика през 2020г. година, но радостта на BMW от получаването на редица престижни награди за настоящата си гама от модели, дизайнерска философия и технологии беше много реална. Базираният в Мюнхен...
Повече информация

M Performance Forged Wheels – ковани джанти за 2021 BMW M3 и M4

от Galin Dinov | 19/12/2020 | Блог | 0 Коментари

M Performance Forged Wheels - ковани джанти за 2021 BMW M3 и M4 Новите M Performance конфигурации за BMW M3 и M4 включват ковани джанти до 21", като монтажа е с миксиран размер джанти и гуми. Моделът 19"/20" M Performance Y-spoke forged wheel 963M с цвят Frozen...
Повече информация

BMW M Wallpaper изображения за Фон На Екрана

от Galin Dinov | 18/12/2020 | Блог | 0 Коментари

Промяна на фона на работния плот и изображението с BMW M Wallpaper

Повече информация

BMW 745Le xDrive Individual за луксозния курорт Ellerman House в Кейптаун

от Galin Dinov | 25/11/2020 | Блог | 0 Коментари

Индивидуалност, лукс и изкуство са отличителните белези на новия автомобил за луксозния хотел в Южна Африка – Ellerman House. Проектиран е от BMW Individual Manufaktur в сътрудничество с южноафриканския художник и ботанически скулптор Ник Бладен. Този уникален...
Повече информация
  • Профил
  • Контакти
  • Общи условия
  • Всички стоки са с включен ДДС и данъчна фактура!
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
Designed by бмвджанти.bg

Търговските наименования и марки са използвани с цел по-добро описание на предлаганите стоки.

Правата за използването на търговските марки принадлежат на съответния производител - маркопритежател.

БМВджанти.bg е независим доставчик и вносител на оригинални части и аксесоари за BMW и MINI и не е част от BMW AG.